Eve online bästa handelsverktyg


Inledning Det finns många inspelningar av Uni-handelskurser tillgängliga på forumet. Några exempel är listade nedan: Trading 101 - Lompster (Basis för handel, lite betoning på station och krigshandel) Eldiora (Grunderna i handel. Betoning på interregionell handel och igångsättning.) Dr Deus (Introduktion till handel. Betoning på station handel, handel i Jita, maximering av vinst.) Sun Win (Köp och sälj order. Skapa en Trade Alt. Köp låg, sälja hög. Handel via hämtning. Detaljer om marknadssystemet, Marknadsanalys. Rekommenderade färdigheter.) Fördelar med handel Easy för att komma igång: Du kan börja handla direkt med en karaktär utan färdigheter, och den mängd kompetensutbildning som behövs jämfört med andra yrken är ganska låg. Den enda färdighet som du verkligen behöver börja med är Trade, utan vilket du kommer att känna dig lite begränsad i antalet order du kan ha öppet. Lätt att göra under krig: Med en liten investering i färdigheter (Marknadsföring, Procurement och Daytrading till nivå 2) kan du enkelt ställa handel i ett system medan du är uppbyggd i en annan, eller använd en alt för att handla på andra sätt. Tids-flexibel: Många handelar händer medan dockas upp, och det är lätt att gå AFK utan någon verklig fara för det mesta. Även om detta inte är sant under hauling tenderar goda drag att vara ganska korta och du kan alltid docka upp halvvägs. Handelsgränssnitt Handelsfönstret Möjligen den enklaste och minst använda handelsformen kräver handelsfönstret att du ska vara uppdockad med någon i samma station. Dess mestadels brukade leverera saker personligen till en vän. Handelsfönstret är mindre användbart i allmänhet eftersom masshandel inte är möjlig och bedrägeri är vanligt. Ett kontrakt är ett offentligt, formellt avtal för arbete eller varor, tillgängligt via kontraktsknappen på NeoCom. Som handelsfönstret är masshandeln svårt och svindel är vanligt. Kontrakt har dock några fördelar. De kan innehålla varor som inte är normalt tillgängliga på marknaden, och att hitta en publik för din handel är mycket lättare än genom handelsfönstret. Alternativt kan kurirkontrakt också lägga till extra vinst på hämtningsvägar. Marknaden Det här är där de flesta handeln i Eve äger rum. Marknaden är i grund och botten en automatiserad förteckning över varuavtalskontrakt: köporder och försäljningsorder. Eftersom beställningar delvis kan fyllas och letas, tenderar det att vara mycket mer convinient än att handla genom avtal, även om grundprincipen är densamma. En annan fördel med marknaden är att det är lätt att se priset och kvantiteten som föremålen faktiskt säljer för, med hjälp av fliken marknadsinformation. Marknaderna är begränsade till den specifika regionen de befinner sig i. Handelsförmåga kan delas in i fyra grupper: Färdigheter som ökar maximalt antal orderbeställningar: Handel, Partihandel, Partihandel, Tycoon. Färdigheter som gör att du kan köpa och sälja saker på distans: Marknadsföring, Inköp, Daytrading, Synlighet. Färdigheter som minskar handelskostnaderna: Redovisning, Mäklareförhållanden, Marginalhandel. Färdigheter som ökar maximalt antal utestående kontrakt: Contracting and Corporation Contracting. Beställningsfärdigheter Inga handelsförmågor har en karaktär kan inrätta 5 samtidiga order. Handel 160 (1x. 20k160ISK) ger 4 ytterligare order per nivå. Retail 160 (2x, 100k160ISK) ger 8 ytterligare order per nivå. Partihandel 160 (4x, 35M160ISK) ger 16 ytterligare order per nivå. Tycoon 160 (6x, 100M160ISK) ger 32 ytterligare order per nivå. Med alla dessa färdigheter som är utbildade till nivå 5 kan karaktär hantera upp till 305 order. Fjärrfärdigheter Informationen för dessa färdigheter kan vara vilseledande. Tyvärr går dessa färdigheter inte magiskt runt varor. Till exempel tillåter inte upphandling att du köper varor i ett avlägset system och får dem att visas i din nuvarande stationer hangar. Vad dessa färdigheter gör är att du kan köpa och sälja varor som inte finns i ditt nuvarande stationssystem. Om du till exempel är stationär, hänger du ut någon annanstans från dina varor, vilket ökar säkerheten, eftersom handelshubbar tenderar att locka till PvP-åtgärder. På samma sätt kan du leverera din bärgning till ett handelscentrum, sedan gå tillbaka till uppdrag där uppdrag är, samtidigt som du hanterar försäljningen av din bärgning. Marknadsföring 160 (3x, 3.5M160ISK) tillåter att man sätter upp försäljningsorder på distans. Rang: nivå 0: begränsad till nuvarande stationsnivå 1: var som helst inom nuvarande solsystem nivå 2: 5 hoppar nivå 3: 10 hoppar nivå 4: 20 hoppar nivå 5: hela regionen upphandling 160 (3x, 1,5m160ISK) avlägset. Rangorden är desamma som för marknadsföringskunskap. Daytrading 160 (1x. 12.5M160ISK) tillåter att byta order på distans. Rangorden är desamma som för marknadsföringskunskap. Sikt 160 (3x, 7.5M160ISK) - ökar maximalt antal fjärranslutna köporder, så säljare kan fylla sådana beställningar från vilken station som helst med den här fjärrköpsordern. Varje köporder kan ha eget effektivt sortiment begränsat till denna färdighet. Rangorden är desamma som för marknadsföringskunskap. Overhead Reduction skills Accounting 160 (3x, 5M160ISK) - reducerar transaktionsskattesatsen med 10 per nivå från 2 till 1 på nivå 5. Mäklareförhållanden 160 (2x, 100k160ISK) minskar mäklareavgiften samlad på marknadsorder i NPC-stationer genom att subtrahera en platt 0,1 per nivå från 3 till 2,5 på nivå 5. Denna avgift kan också påverkas av ståndpunkter mellan näringsidkaren och det företag som äger stationen. Marginalhandel 160 (3x, 20M160ISK) minskar antalet ISK som du måste placera i köporder för 25 per nivå. Resten kommer att dras från teckenplånboken när någon faktiskt säljer varor. Escrowed värden är: nivå 0: 100 Det fulla ISK-beloppet tas bort från din plånbok när köpsordern ställs in nivå 1: 75 nivå 2: 56.25 nivå 3: 42.18 nivå 4: 31.64 nivå 5: 23.73 Kontraktskunskaper Kontrakt 160 (1x . 150k160ISK) ökar det maximala antalet kontrakt med 4 per nivå upp till 21 på nivå 5. Corporation Contracting 160 (3x, 150k160ISK) ökar antalet samtidiga bolagsalliansavtal du kan göra på uppdrag av ditt företag med 10 per nivå upp till 60 på nivå 5. Handel med marknaden Den huvudsakliga handelsmetoden gör vad andra spelare inte kan bry sig om: antingen de är för lata eller möjligheten att kosta för stor. Den största marknadsaktiviteten sker i och runt Trade Hubs. Hauling är en handling att transportera varor mellan stationer för vinst. I grund och botten köper du några varor på en station, laddar dem upp i ditt transportfartyg, bär dem till en annan station och säljer dem till vinst. Detta fungerar eftersom de flesta spelare inte har fartygen eller tiden att flytta allt själva. Intressant är att det finns många handelsvaror som existerar endast för att hämtas mellan NPC-stationer. Att hitta bra handelsrutter är svårt (och ändras dagligen), så de flesta spelare använder ett externt verktyg som Eve-Central eller Navbot. Det finns emellertid vanligtvis vissa vägar som är lönsamma i allmänhet, som att hämta saker från uppdragshubbar, där uppdragslöpare dumpar sina loots, till handelshubbar där det finns mindre utbud. Racial Industriell färdighet för nybörjarsjöfart Hull Uppgraderingar för att använda utökade lasthållare. Station Trading Station handel är som att hämta, men utan hämtningsfartyget. I stället för att köpa lågt och sedan ta varan till var du kan sälja hög, köper du lågt och säljer högt utan att flytta varorna. I grund och botten vill du hitta artiklar med en rimlig volym som handlas och en signifikant skillnad i köp och sälj orderpriser inom samma station. En stor källa till dessa typer av föremål kommer från NPC-loot: Spelare kör uppdrag, samla loot och vill bara sälja det för en snabb bok, eftersom de inte har tid eller handelsförmåga att sätta upp försäljningsorder för allt. Ett annat exempel är handböcker som ges under handledning - om spelarna har en och inte behöver det, vill de bara dumpa den för ISK. Å andra sidan kommer spelare som söker en att betala en hel del mer eftersom de inte kan få den någon annanstans. Den enkla tumregeln är låg och säljer högt För att säkerställa att stationhandeln genomförs effektivt se till att skillnaden som du säljer orderpris minus köporderpriset minus beskattningen lämnar fortfarande en vinst. Att ställa upp köp - och säljorder på flera objekt minimerar risken för marknadsföringen pris kraschar på någon viss sak. Om du kan göra 20 000isk på en vara och lyckas handla 100 av dessa per dag kommer det att ge dig 2.000.000 isk. Gör detta med 50 olika produkter och det motsvarar 100.000.000 isk per dag. Starta små och reinvestera och du kommer snart se din totala isk växa väldigt snabbt. När du börjar arbeta i miljarder kan du handla högre prissatta objekt som kan öka dina marginaler och även prissätta lite av konkurrensen Station Trading Skills Stationhandel handlar om volym. Dina marginaler kommer att vara tunna, och du måste spara pengar överallt du kan. Det betyder att du utbildar Mäklareförhållanden och Redovisning till 5. Tidigt i din handels karriär har dessa fraktionerade procentandelar en minimal inverkan, dvs om du är utbildad till nivå 5, måste du handla 667 miljoner kronor av varor för att tjäna 5 miljoner ISK som du spenderade på Redovisningskursbok. När du bygger din handelsvolym är dessa minskningar dock ganska meningsfulla. Utan att gå in i matematiken kommer träningsmäklare och redovisning till 5 att öka vinsten med 11. Andra färdigheter som du vill bekanta dig med är: Handel. Detaljhandeln. Partihandel och Tycoon. Dessa färdigheter ökar antalet öppna marknadsordningar du kanske har. Anskaffning. Marketing. Daytrading och synlighet. Med dessa färdigheter kan du köpa, sälja och ändra order på andra stationer än din nuvarande. Marginalhandel. Denna färdighet gör att du kan minska den mängd insättning som krävs när du lägger in en köporder, vilket gör att du kan placera köporder för mer pengar än du faktiskt har. (Men du behöver fortfarande ISK för att vara tillgänglig när Köporder går igenom.) Social. Anslutningar. Ökar din ställning så att du betalar mindre skatt. Varning: Mäklareavgifter baseras på din basfaktion och företagets ställning. Anslutningsförmågan påverkar inte mäklareavgifter som betalats på en order. I grund och botten innebär raffinering för vinst att träna upp några raffineringskunskaper, få en bra ställning med ditt nuvarande stationer corp och sedan raffinera malm köpt på marknaden. De flesta malm på marknaden säljs av gruvarbetare utan raffineringskunskaper eller som inte vet bättre, så marginalerna är vanligtvis ganska bra. Spekulation Spekulation är handlingen att köpa varor i hopp om att deras pris kommer att stiga i framtiden. Till exempel kan PLEX-priserna öka kraftigt under sommarsemestern, så att köpa dem tidigare på året och att sälja dem på sommaren kan skapa en stor vinst. Spekulation kan också uppstå vid patch förändringar eller marknadsstampedes. Tips och tricks Precis som med andra aspekter av Eva, är den första handelsregeln att aldrig investera vad du inte har råd att förlora. 0,01 ISK-ing När du kommer in i handel märker du att många människor tenderar att överbrygga dig med bara 0,01 ISK per enhet. Några nya spelare verkar ha problem med detta - ofta blir irriterade till den punkt där de radikalt byter sina order, slashing enorma bitar av deras vinster. Ett mer användbart sätt att titta på 0.01-isking är dock att det bara är den spelmekanism som en inloggad och aktiv trading spelare har fördelen över loggade eller AFK-handlare. Över eller underkörning dina konkurrenter med bara 0,01 ISK är just hur detta uppnås. Så när någon annan överskrider dig med bara 0,01 ISK, får de bara sin tur framför kön. Om du är där, uppdatera dina beställningar, kan du helt enkelt uppdatera dina beställningar och det är tillbaka i din tur att vara på köens framsida. Å andra sidan om du inte är där, eller inte är inloggad, blir du inte så böjd ur form när någon som är aktiv råkar hämta vinsterna. Och när du börjar göra några 0,01-isking på egen hand, försök med ditt mushjul för att stöta på ditt pris. Du kanske gillar det, speciellt eftersom det kan vara ganska snabbt när du vänjer dig. Självklart är marknaden för en viss vara ibland helt enkelt orealistisk, eller kanske du behöver dina affärer att gå igenom snabbt av någon anledning - en radikal prisförändring kan krävas, men en bra näringsidkare kommer att ha identifierbara skäl för att göra en sådan förändring , snarare än att det bara är en känslomässig Ill visar dig svar på att vara 0,01-isked. Hitta saker som är bra att handla Det finns en otroligt enkel 3-stegs plan för att hitta bra handelsobjekt: Klicka på en marknadskategori och börja titta på order och marknadsuppgifter för varje föremål Växla till en annan kategori och fortsätt titta på varje Artikel. Titta på saker lite mer. Med det sagt är det viktigt att veta vad du letar efter, och förhoppningsvis borde burgermetoden och tipsen på den här sidan vara tillräckliga. Generellt, för posthandel, vill du hitta saker som: har en hög och ganska konstant efterfrågan. Du kan kontrollera efterfrågan på varor genom att titta på volymen sålda diagrammet i marknadsinformationen. Även om vissa artiklar kan ha stora marginaler, om den sålda volymen är liten eller sällan, så är det mycket mer risk för att den är föremål. faktiskt sälja för köp och sälja order listade. Du kan kontrollera detta genom att titta på marknadsinformationen och se om utbudet av priser innehåller de aktuella bästa köp - och säljbeställningarna. Förhoppningsvis bör medianpriset vara någonstans mellan de två. Goda saker att handla är (beroende på region och nuvarande marknad) meta-4 objekt (t ex arbalest launchers): de kan inte produceras och några av dem har bättre eller samma attribut som deras T2 motsvarigheter. Kom ihåg att diversifiera mellan olika saker så att om din marknad bryter ner förlorar du inte alla dina pengar. Alternativt har en medlem i EVE-universitetet skapat en dynamisk TradeBook som tillhandahåller realtidsmarknadsdata på alla EVE-objekt, så länge API-samtal till EVE-marknaden är centrala (och de brukar vara - den 14 juni 2016 användes CCP en massiv uppdatering som kraftigt ökade hastigheten vid vilken marknadsdata uppdateras). Du hittar TradeBook i EVE University Forum under fliken Research, Production och Trade. Klicka här för att komma åt dokumentet. Handelsmatematik Liksom nästan hela kvällen finns matematik. Lyckligtvis är det mesta av matematiken i handel grundläggande math och ordet gör matte för dig. Incase om du vill ta reda på hur mycket du ska betala eller sälja ett objekt, använd följande ekvation. X Mängden enheter du vill köpa eller sälja U Priset på en enhet av vad du försöker köpa eller sälja P 1 Den totala kostnaden för alla enheter du vill sälja P 2 Den totala kostnaden för de enheter du vill köpa B Mäklarprocenten i decimalform E Det belopp som du får när du säljer A Mängden du måste betala för att köpa något Så säger du om du köpte PLEX för 100 isk var och du vill ha 100 PLEX det belopp du skulle behöva betala efter 10 mäklare avgift är 11 000 i isk. Ekvationen för detta är under 100 100 10000 10000 (10000 .1) 11000 Och om du vill sälja samma PLEX för samma pris och mängd och samma mäklareavgift får du 9000 isk och ekvationen kommer att se ut så här 100 100 10000 10000 - (10000 .1) 9000 Trendlinjer Trendlinjer används i den verkliga världen för att hjälpa självmäklare och börsmäklare ta reda på framtida händelser på aktiemarknaden, eller mer allmänt känd som en teknisk analys. För att använda en trendlinje behöver du bara hitta ett sätt att dra en linje från topp till topp och tråg till tråg i linjediagrammet på prishistorik på ett objekt. Du kommer att vilja rita en linje som träffar minst 2 till 3 toppar och en annan som träffar 2 till 3 trågor. Detta kommer att berätta att priset ska falla mellan de två linjerna och om priserna träffar en av raderna eller gå lite förbi så är det dags att köpa eller sälja objektet i Eve. Tricket på detta i både Eva och den verkliga världen är att göra detta och veta vad du gör så snabbt och rätt som möjligt. Du borde kunna titta på ett graf på 5 min och säga om det är ett bra köp eller sälja för dig om du köper och säljer kort sikt. Du kan använda någonting och personligen använde jag ett tuggummiförpackning för att göra 25k i den verkliga världen. Det enda tricket att använda något är det måste vara rakt. Om värst kommer sämst kan du trycka på skrivskärmen, klistra in bilden i färg och skapa trendlinjen där men om du gör det kommer du att förlora lite värdefull tid. Bedrägeri för att undvika Handelsvägar eller budsavtal kan upprättas av pirater - ett läger kan vänta på en av hopparna på vägen för att samla ditt skepp, deras varor och säkerheten. Courier-kontrakt kan ställas in för att leverera till en spelarägd station med en stor dockningsavgift - du är tvungen att inte docka och förlora säkerheten eller docka och betala avgiften. Ett bra sätt att undvika budskontraktsvaddar är att endast acceptera kontrakt för rutter som du planerade att hämta i alla fall och inte acceptera kontrakt till spelarägda stationer. Trading Cost Modifiers Mäklare Relationer Req: Trade 2 Minska basmäklareavgift med 0,1 per nivå Redovisning Req: Handel 4: Minskar momsen med 10 per nivå Margin Trading Req: Redovisning 4: Minskar depåbehov för köporder med ytterligare 25 per nivå Närhelst Du ställer in en köp - eller säljorder, du måste betala mäklaravgiften: 3 av den totala ordern (2,5 vid maxa färdigheter), modifierad av ställning. När varje enhet säljs betalar säljaren 2 av försäljningspriset som en moms (1 vid maxa färdigheter). Avgifterna visas i plånboken som Mäklareavgift och Transaktionsskatt. Så den typiska stationhandlaren med nollställningar betalar 3 av orderpriset som feestaxes, 2,5 på max kompetens. Detta är viktigt att ta hänsyn till när du beräknar din vinst, men naturligtvis kan ståndpunkterna nedan ändras ytterligare. Faktions - och företagsställningar som är relevanta för den station som orderna placeras i kommer att påverka mäklarens avgift. Faction standings bidrar 13 mer än corp standings. Observera att omodifierad stående används för beräkningen. Den exakta formeln är: Med ingen kompetens eller stående är mäklaravgiften 3. Med 10 fraktioner och corp stående, sänks mäklareavgiften till 2,5. Med mäklare relationer V och perfekt stående blir avgiften ytterligare reducerad till 2 Din resa - Ett universum som är på nätet Spelare skapade imperier, spelardrivna marknader och oändliga sätt att starta på ditt personliga sci-fi-äventyr. Konspirera med tusentals andra för att ta galaxen i knä, eller gå det ensam och hugga din egen nisch i det massiva EVE-universet. Skörda, mina, tillverka eller spela marknaden. Resa oavsett vägen du väljer i det ultimata universum av gränslös möjlighet. Valet är ditt i EVE Online. Alfa - och omega-kloner Välj det konto som bäst passar din playstyle EVE och några av dess mest populära fartyg nu tillgängliga utan månadsabonnemang. Perfekt för nya och återkommande EVE-spelare. Den fulla EVE-upplevelsen, obegränsad tillgång till fartyg, färdigheter och moduler. Introduktion till StructuresTrade-verktyg Sälj-Köp beställningsverktyg med hoppa-distans Det traditionella NPC - eller spelarens beställningsverktyg lever fortfarande. Använd det här verktyget för att matcha upp Sälj och Köp order mellan regioner och system. System - och regionprissamlingsverktyg Jämför prisskillnaderna mellan försäljningsorder i två system eller regioner (eller kombination av dessa). Ange bara ett system eller regionnamn i endera rutan och välj en matchande post från listan. kopiera 2005-2017 StackFoundry LLC Feedback Felrapporter Skicka dem till Yann på infoeve-central. EVE-Central använder reklam och affiliate länkar för att kompensera kostnaden för samlokalisering, servrar och bandbredd. Den EVE-centrala kodbasen är tillgänglig under Affero GPL (AGPL) version 3.0 eller senare. Material relaterat till EVE-Online används med begränsat tillstånd från CCP Games hf. Ingen officiell anslutning eller godkännande av CCP Games hf anges eller underförstådd. Användning av EVE-Central för att dra lönsamt Upprättande av en hauler Alt Character Eve Universitetsstuderande kan göra en bra inkomst som transportörer, även under krigstid, genom att ställa upp en hauler alt karaktär utanför bolaget. Du kan etablera en transportör av alla tävlingar, vilket beskrivs bra i den här guiden: Skapa en Alt Hauler. Men om du sätter upp en alt karaktär för hauling, överväga att göra dem Amarr, eftersom de använder ett mycket attraktivt industriellt fartyg, Bestower. som kräver en låg kompetens, enligt följande: Amarr Industrial160I rymdskepps kommando160III Med denna basnivå av färdigheter kommer Bestower att bära 4 800 m3 last, utan några ändringar. Slutligen, med maxed out färdigheter, 4 Expanded Cargohold II mods och 3 Cargo Optimization rigs, kommer Bestower bära en jättestor 24,114,9 m3. Kort sagt, med en Amarr hauler alt, kan du komma igång snabbt och slutligen hamna med ett mycket välutrustat industriskepp. Upptäck värdet av EVE-Central Det ekonomiska systemet i EVE är mycket dynamiskt, drivs i stor del (men inte alla) av spelarna, och den därmed resulterande utbudet och efterfrågan på varor. Detta leder till skillnader i köp - och försäljningspriser, vilket resulterar i möjligheter för handelsrutter, där transportföretag kan köpa till ett lågt pris på en plats och sedan uppfylla efterfrågan till ett högre pris i en annan. Transportörens mest värdefulla resurs för att hitta lönsamma handelsvägar är webbplatsen för EVE-Central Market Aggregator. EVE-Central sammanställer marknadsdata från spelare över hela New Eden som ger dig en (rimligen) aktuell titt på marknaderna över universum en överblick. Processen som beskrivs nedan visar hur du effektivt använder den här webbplatsen till din ekonomiska fördel. Med hjälp av det här verktyget kan till och med en startdrivare med minimal kompetens och kapital rutinmässigt tjäna 300kkr eller mer per handelskörning i högsekunderutrymme med praktiskt taget ingen risk. Som din lastkapacitet och tillgänglig kapitalökning ökar handelsrörelsen för miljoner kronor i vinst rutinmässigt. Använda EVE-Central Effektivt Överväga följande två punkter innan du börjar på ditt första hauling-äventyr: Du ökar sannolikheten för att hitta snabba, nollhoppiga handelsrutter om du startar i ett högsäkringssystem med många stationer. Detta behöver inte vara i ett handelscentrum som Jita, Hek eller Rens. Faktum är att handelshubbar tenderar att ha högre omsättningsräntor på sina marknader, vilket gör EVE-Central-databasen ofta föråldrad för dessa system. Om du startar en Amarr hauling alt, överväga ett system som Penirgman som har 19 stationer och ligger nära Amarr startområden. Nollhoppningsvägar är inte nödvändigtvis den mest lönsamma per resan, men resorna är mycket korta. Se till att din transportör alltid har tillräckligt med kapital för att köpa handelsvaror i tillräcklig mängd. För att hämta konsument - och industrivaror behöver du ca 10 Mkr för att börja transportera nästan full belastning. Om du inte har den summen till hands, oroa dig inte - du kan bära delbelastningar och du kan tjäna den nödvändiga kapitalen över tiden. Du vill alltid hålla en buffert av ISK i din plånbok som är tillräcklig för att fylla upp din lasthållare om du kan. Tänk på detta när du hittar tillräckligt med pengar för att lägga till moduler till ditt fartyg som ökar sin kapacitet eller uppgraderar ditt skepp helt och hållet. Om du spenderar en stor del av din ISK på modulerna och det nya fartyget, har du inte tillräckligt kvar för att kunna använda den tillförda volymen. För dem som börjar med Amarr hauling alt kommer din första uppgradering till din Bestower sannolikt att vara fyra utökade Cargohold IIs (2M ISK) vilket ökar din lastkapacitet till drygt 13.000 kubikmeter. Val av handelsruta EVE-Central System-Region Sök Öppna en webbläsare och öppna EVE-centra Hitta handelsrutter och jämför webbplats. Skulle använda formuläret i den övre gröna rutan med titeln Sell-gtBuy Order Tool med hoppa avstånd. För nya piloter och EVE-Central väljer du System till region i fältet Sökfråga: Ange namnet på ditt nuvarande system i fältet Från: och din nuvarande region i fältet Till:. Ditt nuvarande system och region kan hittas längst upp till vänster om EVE-användargränssnittet. När allt detta har angetts klickar du på knappen Sök förstärkningsvisning. Om du är nyfiken på de olika alternativen i rullgardinsmenyn Sökfråga, här är en snabb översikt: Med alternativet Region kan du välja två regioner för att hitta handelsvägar mellan. Detta ger i allmänhet dig höghastighetsräkningshandelvägar där startsystemet kan vara ganska långt från var du befinner dig. Detta alternativ kommer att ge vägar med högsta vinst per resa, men dessa rutter kräver i allmänhet mycket stor lastkapacitet och startkapital. De passar bäst för större fraktfartyg och inte nybörjare. Med alternativet System kan du välja ett specifikt startsystem (vanligtvis det du är i) och ett specifikt avslutningssystem. Det här används bäst när du behöver flytta din karaktär till ett annat system av någon annan anledning och vill bara se om det finns en lönsam lastlast som du kan ta med dig för att göra lite pengar på din väg. Generellt är systemalternativet inte optimalt för att maximera vinsten så vi kommer att ignorera det för nu. Alternativet System till region låter dig ange namnet på ett system i Från: textrutan (vanligtvis det system du befinner dig i) och en region för att välja destinationer i textrutan Till: (vanligtvis den region du befinner dig i ). Resultatet kommer att vara en lista över handelsvägar som börjar i ditt system, arent mycket lång och maximera vinsten. Innan du går vidare till mycket stora fartyg, blir det det alternativ du använder oftast. Du kommer att presenteras med en lista över system och regioner som matchar dina inmatningar (om du har skrivit in hela systemets och regionens fullständiga namn, har listan endast en post). Välj önskad systemregionskombination och klicka sedan på Display Routes. EVE-Central Trade Routes Youll presenteras med en lista över alla tillgängliga handelsvägar från ditt nuvarande system till allt i din region. Innan du tittar igenom listan är det en bra idé att ange din lastkapacitet i formuläret högst, välj Resultat per resa från rullgardinsmenyn och se till att System Security-filtret är markerat (det här håller dig borta från lowsec) . När du har ändrat något av alternativen i formuläret klickar du på knappen Filter för att uppdatera listan över handelsvägar. Varje post i den filtrerade handelsruttlistan innehåller flera delar av användbar information. Från . Det här är den station där säljaren är belägen (den borde vara i ditt system). Till. Detta är den station där köparen är belägen (den borde vara i din region). Hoppar. Detta är antalet hopp som krävs för att komma från ditt system till köpare systemet. Typ. Detta är objekttypen som ska hämtas. Försäljning. Detta är priset per enhet som säljaren erbjuder objektet till. Köpa. Detta är det pris per enhet som köparen erbjuder för objektet. Vinst per enhet. Det här är hur mycket vinst du kommer att göra per artikel hämtad (DENNA INTE INKLUDERAR 1,5 SKAT) Enheter som kan omsättas. Detta är antalet enheter av objektet som kan handlas mellan den valda säljaren och köparen. De två siffrorna inom parentes är antalet varor som erbjuds till försäljning och antalet varor som köparen vill köpa. Enhetens omsättningsbara kvantitet kommer att vara det mindre av dessa två siffror. Var försiktig, om säljaren erbjuder fler artiklar än köparen vill, vill du inte köpa dem alla Var uppmärksam på detta nummer. Potentiell vinst. Detta är vinsten som kommer att göras om du köper alla omsättningsbara enheter (se ovanstående punkt) och säljer dem till säljaren. Observera att det kan vara fler enheter än vad du kan passa i lasthållet Resultat per resa. Det här är den mängd vinst du bör se om du köper tillräckligt med varor för att fylla din lasthållare (eller alla handelbara enheter, beroende på vilket som är mindre). Om det här numret är detsamma som den potentiella vinsten, har du tillräckligt med lastutrymme för alla handlingsbara enheter och du ska kunna realisera full potential på en resa. Tyvärr visar EVE-Central inte hur många enheter det kommer att ta för att fylla på din lasthållare om detta nummer är mindre än enheter som kan omsättas. Du måste beräkna det själv baserat på volymen på en enhet uppdelad i volymen på din lasthållare. Vinst per hopp. Detta är bara vinsten per resa dividerat med antalet hopp (faktiskt är det antalet port hopp plus en, av skäl som är okända). Det är ungefär en ide om vinst per tid som används för att utföra hyran. I system med massor av stationer kommer du sannolikt att upptäcka några bra handelskörningar med nollstopp Dessa kan inte ha den högsta vinsten, men de är väldigt snabba att utföra. Om du har bråttom eller bara vill döda en kort tid, så sortera listan med distans och slå av en snabb nollhopptrafik om det finns tillgängligt. Om du vill maximera din vinst, så sortera du efter vinst per resa och jobba därifrån. Det finns ingen sex. En viktig faktor att tänka på innan du väljer ditt köp är moms. Den universella försäljningsskatten i EVE är två procent (2), även om detta kan ändras är kompetensutbildning. EVE-Central inkluderar inte effekten av moms i sina beräkningar, och detta är en potentiell fälla för transportörer med lågmarginalvaror. Medan den stora delen av handeln i EVE har mer än 2 marginaler mellan köp - och försäljningspriserna, garanteras det aldrig. Mindre hantverkare är osannolikt att dra objekt med låg marginal eftersom de naturligtvis tenderar att fokusera på handelsvaror som maximerar vinst per kubikmeter (m3) av deras mycket begränsade lastutrymme. Men fraktare och transportörer med mycket stora kapaciteter är mer benägna att välja större volymer varor i lägre marginaler, så att de kan fylla sina expansiva håll, och de kan fånga lättare i en försäljningsskattfälla. DETTA STEG är viktigt. Det mesta av tiden erbjuder EVE-Central bra förslag till god handel, men det är alltid en bra idé att dubbelkontrollera. Kontrollera att EVE-marknadens fönsterdata är samma som den EVE-Central rekommenderade rutinformationen. Ett sätt att göra detta är webbplatser som får aktuell marknadsinformation, som den här marknadsöversikten. Välj din region längst upp till vänster och leta efter det objekt du vill köpa eller sälja. Kom ihåg att marknaden i ett upptaget handelshub, som Jita, kan vara så flyktigt att det kan förändras betydligt mellan uppladdning av marknadsdata och ruttsökning. Ett sätt att undvika detta problem är att göra din handel i relativt tysta system med mer stabilitet på marknaden. Om din handelsrute slutar i ett handelscentrum kan det vara klokt att inte investera för mycket i en enda löp för att undvika stora förluster av otillräckliga marknadsdata. Genomföra en handelsrunda Om din handelsrutt checkar ut, se till att du befinner dig i samma ställe som säljaren (de borde åtminstone vara i samma system). Köp de objekt som du kommer att dra. Det kan finnas flera försäljningsorder för det objektet på stationen, se till att du får den rätta. Observera att det också kan finnas lite billigare men med en lägre volym än vad EVE-Central listed8212buy dessa först. Bara se till att du hamnar med samma Totalt antal artiklar i slutet. Objektet kommer att visas i din stationshängare. Dra föremålet i lasthållaren. Om det inte passar allt, har något gått fel med din matte och du måste göra flera resor. Warp till säljare system och docka på deras station. Öppna din lasthållning och dra de objekt som ska säljas till din hangarer. Högerklicka på de objekt som ska säljas i din hangarerpanel på stationen och välj SÄLJ DENNA ITEM. Kontrollera en sista gång att köpeskillingen är densamma som vad du förväntade dig från EVE-Central data - om det gör, kör försäljningen. (Om det inte gör det kanske du vill sälja det ändå, om det fortfarande är lönsamt. Använd fliken WalletTransaction för att hitta det pris du köpte objektet om du glömt. Var extremt leery om att använda Advanced Sales-alternativet för att ställa in ditt eget försäljningspris , eftersom det här kommer att gälla en mäklareavgift, förutom den vanliga försäljningsskatten, som kan ytterligare erodera eller eliminera vinsterna.) Gå tillbaka till avsnittet Välja en handelsruta och upprepa för nästa handelsrunda. Vad är utbetalningen Med hjälp av denna process kan transportörer enkelt göra 1 miljon kronor om var 20: e minut - ibland lite mer, ibland lite mindre. Inte en dålig avkastning för något som är nästan riskfritt. EVE-Central inkluderar, som varnat ovan, inte effekten av försäljningsskatter eller mäklareavgifter på dina transaktioner. Det är upp till dig att komma ihåg den potentiella effekten som dessa kostnader kommer att ha på lönsamheten i dina affärer. Lyckligtvis är den 1,5 standard säljskatten inte svår att beräkna. Du kan minska mervärdesskatten genom att utbilda redovisningskunskapen - det minskar momsen med tio procent per nivå. Så, en fullt maxed out Accounting160V kommer att sänka standard 1,5 momsskatt med hälften, vilket resulterar i en skattesats på tre fjärdedelar av en procent (0,75). Redovisningsförmågan är dock relativt dyr att förvärva (cirka 4,5 miljoner kronor), så du måste handla mycket för att tjäna tillbaka från något lägre försäljningsskatt. Mäklareavgifter kommer också att gälla om du använder det avancerade alternativet i dina marknadsaffärer för att ange ett visst försäljningspris snarare än att sälja till tillgängliga marknadspriser (dvs. välja alternativet Sälj det här alternativet och acceptera det erbjudna marknadspriset). Mäklareavgifter är rörliga och kan fördubbla din transaktionskostnad, särskilt om du står för fraktionen på den station där du handlar är fattig. En illustration av förhållandet mellan ståndpunkter och mäklareavgift finns här: 1 Försäljning säljs till marknadspriser och använd inte Advanced-alternativet vid hämtning - om du inte vet vad du gör och du tror att din högre potentiella vinst kommer att göra den extra mäklareavgiften värdig. Du måste självklart också vara uppmärksam på självmordsgankar. För att minimera risken, gör inte autopiloten, varv till 0 mellan portarna och hoppa manuellt. Och: försäkra ditt skepp - alltid. Vidare läsning

Comments

Popular Posts